لب خاموش نمودار دل پرسخن است

کامنت ها تایید نمیشود . امانت میماند پیش خودم

پشتیبانی

بایگانی

رویا یا کابوس مسئله این است

يكشنبه, ۴ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۳۱ ب.ظ

شاید حق با ملاصدراست که بهشت و جهنم را ظهور و تجسم قوه‌ی خیالیه و از جنس خواب و رویا می‌داند. فکر کن آدم بعد از مرگ الی الابد توی رویاهای شیرین باشد، محشر است. و صد البته الی الابد کابوس دیدن هم فلاکتی است برای خودش.
 

* امشب دعا کنیم برای کابوس ها 

موافقین ۵ مخالفین ۰ ۰۱/۰۲/۰۴
holy mind

نظرات  (۲)

سلااام
متکلمین میگن فقط معاد جسمانی. ملاصدرا سعی کرده بگه هم معاد جسمانی و هم معاد روحانی، ابن سینا اما چون فقط دلیل صریح ملاکش بود فقط معاد روحانی را اثبات کرده.
من قبلا یه فکری داشتم که ناهوشیاری با عقده و کهن الگو های خودش میتونه بعد از ابدیت محدودیت جسمی و مفهومیش را پشت سر بذاره و واقعیتش کامل ظاهر بشه و انسان را به خوشی یا عذاب برسونه. 

در واقع وسیله ظهور خدا بر انسان روح خود انسانه و عالم معنایی که خلق کرده با همه مراتبش درون خود انسانه. نه خلق اجسام غیر اجسام.

همین مورد را برای وحی و شهود و خرق عادت هم میشه گفت.

اگر فلسفه ابن سینا و صدرا و فلسفه هگل و فلسفه برگسون و نظر یونگ درباره کهن الگو ها و نظرات مردم شناسانه و نظراتی درباره رابطه هیپنوتیزم و خلسه با عرفان را کنار هم بذاریم این مسأله روشن میشه.
از وقتی دوباره برنامه زندگی پس از زندگی را میذاره بیشتر بهش فکر میکنم. اما کسی قبول نمیکنه.

پاسخ:
این برنامه ذهن منو هم درگیر کرده . و بنظرم بهشت و جهنم در واقع همون وجدان ادماس . توی این برنامه اکثرا گیر حق الناس و امور اخلاقی بودن . و هر کدام به نوعی برگشتن که این دینی که بر گردنشون هست رو ادا کنن . 

گفته از "جنس"رویا

نه خود رویا !

پاسخ:
منم میگم شاید حق باایشون و از جنس رویاس :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
http://online.1abzar.com/user.php?admin=39542&ref=http://http://nemodar.blog.ir/

پشتیبانی

​ ​