لب خاموش نمودار دل پرسخن است

کامنت ها تایید نمیشود . امانت میماند پیش خودم

پشتیبانی

بایگانی

۷ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

شاخ شمشاد

چهارشنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۵، ۰۱:۰۸ ق.ظ

خیلی وقت ها هست که اگر قرار باشد شما متن و نوشته‌ هایتان با قاعده و قانون و اصولِ دُرست‌نویسی همراه باشد ، مثل همین گزارش الکی و وقت گیر کارورزی قاعدتاً خیلی جاها با مشکل بزرگی مواجه شدید وآن مشکلِ «است» ، هست . که عینهو تیغی در گلو، نه داخل متن و نوشته، خوب مینشیند و نه نمیشود به‌جای آن «هست» یا چیز دیگری راجایگزین کرد. به‌نظرم یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتِ زبان فارسی این «است» ؛ هست که چنین بی‌قواره و بدون جانشین هم هست! از قضا آدم‌ها و خاطراتی وجود دارند، نمونه‌ی عینی از همین «است» هستند. هیچ کاری نمیشود با آنها کرد . آدم‌هایی هستند که رفتند ولی چه رفتنی؟!! از همان صبح که ریخت و قیافه‌ی خودت را داخل آینه می‌بینی حضور پیدا می‌کنند و با تو میایند تا بوق شب. گاهی اوقات نه «است» را میتوان از زبان فارسی حذف کرد و نه بعضی از خاطرات را. آدم‌هایی وجود دارند عینهو «است». مثلِ شاخِ شمشاد، حی و حاضر در فرهنگِ الفبای زندگی.


 کاش بختک های ادم نما یاد بگیرند ، وقت رفتن چمدانشان را بگذارند وسط زندگی و همه‌ی رخت و لباس و خاطرات‌ نحسشان را بریزند توی همان چمدان و با خودشان ببرند. ببرند هر جایی غیر از این‌جا.

++ دلمان خواست امشب به سبک بچه های ابتدایی علامت حروف را تایپ کنیم :)

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۵ ، ۰۱:۰۸
holy mind

با عشق ممکن است

چهارشنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۳۴ ق.ظ

قلم موی اراده رابردار . آغشته به رنگ عشق کن . رنگ تازه ای بزڹ . بربوم زندگی . تاجاڹ بگیرند طرح آرزوهای قشنگت :) آرزوهایتان را یادداشت کنید و هرروز به آن یادداشت نگاهی بیندازید و با خود فکر کنید که برای بدست آوردنش چکار کردید ؟ میدانید ازقدیم گفتند که با حلوا حلوا دهان شیرین نمیشود . 

+ یکی از هدف های من در زندگی همین است . کلیک  

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۷ آذر ۹۵ ، ۰۰:۳۴
holy mind

جایگاه او پیش خدا یقینا از همه ی ما بالاتر است

چهارشنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۳۱ ق.ظ


خیلی وقت است که او را ندیده ام . بچه که بودم هر بار که به منزل خاله ام میرفتیم او را میدیدم . هر بار با دیدنش پشت مادرم یا پدرم قایم میشدم . اما پدرم همیشه به او دست میداد و احوال پرسی میکرد . هربار که مرا می دید از من میخواست که با او بازی کنم و من از اینکه با او بازی کنم همیشه واهمه داشتم . اما وقتی می دیدم که کسی با او بازی نمیکند ناراحت میشدم  ودوست نداشتم که او گریه کند و بخاطر همین با او بازی می کردم . تا اینکه بزرگتر  شدم و فهمیدم سندروم داون چیست و دیگر از او نمیترسیدم  و او تنها کسی بود که دوستی صادقانه و بی ریا داشت : )

+ به مناسب دوم دسامبر روز جهانی معلولین 

++ بخوانید کلیک 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آذر ۹۵ ، ۰۰:۳۱
holy mind


 این مسئلهی ظلم به زنان را کسی خیال نکند که مخصوص جوامع عقبافتاده یا جوامع مثلاً فرض کنید وحشی [است]؛ نه، در جوامع بهاصطلاح متمدّن امروز، این ظلم به جامعهی زنان اگر بیشتر از جوامع دیگر نباشد، قطعاً کمتر نیست. خب اینها مسائل مهمّی است؛ اینها باید رسیدگی بشود، به اینها باید پرداخته بشود.

 + بیانات حضرت آقا  در دیدار جمعی از بانوان برگزیده کشور 93/1/30

++ عکس از وبلاگ زین اب عزیز :))

+++ مطلب پست موقت بود که امروز بروز شد . بمناسبت 25 نوامبر روز جهانی مبارزه با خشونت خانگی علیه زنان

++++ عنوان از سخنان امیرالمومنین خطاب به امام حسن علیه السلام (نهج البلاغه نامه 31)

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۱ آذر ۹۵ ، ۰۹:۲۷
holy mind

Amour

پنجشنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۵، ۰۹:۲۱ ق.ظ

آلبوم موسیقی فیلم عشق (Amour)، با اجرای پیانوی الکساندر تارو (Alexandre Tharaud)

اصولا عقیده ی بنده این است که فیلم های خارجی بیشتر از فیلم های خودمان [ البته به جز چند فیلم که انصافا خوب کار کردند ] ارزش دیدن دارند . یکی از همین فیلم ها فیلم AMOUR است . باوجود اینکه چند سال پیش این فیلم را دیدم اما امشب درکنار دوستان بازهم قسمت هایی از آن را نگاه کردم ، دراین فیلم دو شخصیت اصلی، زوج سالمندی به نام جورج و «آن» که در دهه ۸۰ زندگی خود قرار دارند. هردو معلم بازنشسته موسیقی. روایت فیلم، محک عشق این دو در وضعیتی خاص است. جورج که عاشقانه همسرش را دوست دارد، شاهد بیماری و درد همسرش است. این وضعیت، با نگاه های نگران جورج آغاز می شود، هنگامی که مضطربانه می فهمد همسرش سرمیز صبحانه، به صدای او واکنشی نشان نمی دهد. و برخورد ها و نوع رفتار این دوشخص بسیار دیدنی و قابل تامل است .

 

+ دیدن این فیلم به افرادی من جمله آوا که از پیری هراس دارند توصیه نمیگردد : دی 

++ اگر فیلم های خوب میشناسید معرفی کنید :) اولویت با فیلم های باشد که موضوع و محتوای روان شناسی دارند مثلا ROOM

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۱ آذر ۹۵ ، ۰۹:۲۱
holy mind

گاهی دل از غم مالامال میشود -از این قبیل قضایا در زندگی انسان هست؛ چه زندگی فردی، چه زندگی اجتماعی- امّا عزم و اراده باید راسخ بماند، گام باید محکم برداشته بشود؛ غمهایی هست که کوه‌ها را میشکند، [ولی‌] انسانِ مؤمن را نمیتواند بشکند؛ راه را باید ادامه داد. 

 

+  یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ اى کسانى که ایمان آورده‏ اید اگر خدا را یارى کنید یاریتان مى ‏کند و گامهایتان را استوار مى دارد سوره محمد (۷)

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۱ آذر ۹۵ ، ۰۹:۱۹
holy mind

همه چترا رو باید بست وقتی آسمون میباره

پنجشنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۵، ۰۹:۱۷ ق.ظ

دیروز جلسه ی سوم کارورزی من بود . امسال برای کارورزی برای ما مدارس ابتدایی در نظر گرفته شده است و من هر هفته سر کلاس بچه های  پایه ی پنجم هستم . وقتی که سرم خلوت میشود باخودم که فکر میکنم  ازطرفی صداقت و یکرنگی بچه های ابتدایی را دوست دارم و ازطرفی کار کردن با بچه های دبیرستان برایم راحت تر بود . اما باوجود اختلاف ها و مزیت ها و معایبی که از دو پایه وجود دارد در آخر که باخودم سبک و سنگین میکنم مقطع ابتدایی را دلچسب تر میدانم و ازکار کردن با بچه ها لذت میبرم . ناگفته نماند که به عنوان مشاور نه معلم !!! البته برای مدارس ابتدایی انرژی بیشتری را هم مصرف میکنم . به طوریکه زنگ های تفریح هم درکلاس هستم و با بچه ها صحبت میکنم . این هفته به مناسبت روز دانش آموز برایشان هدیه ای کوچک تهیه کردم . صبح برای آنها خودکار های رنگی و اکلیلی خریدم و تصمیم داشتم که درمورد این روز باآنها صحبت کنم . هدف این بود که ابتدا درمورد علت نامگذاری این روز سوالاتی صورت بگیرد و بعد از پاسخ خودکار هارا به آنها بدهم . منتها بعد از اینکه روزشان را به آنها تبریک گفتم پرسیدم که : 

کدومتون میدونید که چرا امروز رو به عنوان روز دانش آموز توی تقویم ثبت کردن ؟

که در کمال تعجب متوجه شدم همگی هاج واج مرا نگاه میکنند . پرسیدم کسی نمیخواد جوابمو بده ؟ پس من هدیه هاتونو چیکار کنم ؟

فورا فرناز بلند شد و گفت : خانم مشاور امروز شهادت شهید فهمیدس بخاطر همین چون دانش آموز بوده این روز رو به اسم روز دانش آموز ثبت کردند .

جرقه ی امیدی در دلم زده شد در دلم گفتم کاچی به از هیچی !!! 

نفر بعدی گیسو بلند شد و گفت : خانوم توی این روز عراق به ایران حمله کرده و دانش آموزای زیادی کشته شدن بخاطر همین شده روز دانش آموز 

تحریف های زیبایی صورت گرفت باخودم گفتم اگر ادامه بدهم لابد میخواهند بگویند که دراین روز تقریبا 98 درصد از دانش آموزان به جمهوری اسلامی رای اری دادند و درنهایت این امر موجب فروپاشی شوری سابق و همینطور وقوع جنگ جهانی دوم شد بخاطر همین مسئله ما این روز را روز دانش آموز مینامیم . لذا خودم مشغول توضیح دادن شدم . و به هرکدام از بچه ها یک خودکار دادم . ساعت بعدی قراربود که به میمنت و مبارکی این روز بچه ها را به سینما ببرند . کلاس پنجم با من بود . سوار بر مینی بوس ما به سمت سینما روانه شدیم . هنگام ورود تایم قبل از ما دانش آموزان ابتدایی پسر بود با خروج آنها سالن تا مرز انفجار رفت و در نهایت تا خروجش کاملشان به دلیل رفتارهای زشت چند پسر گوش دونفر از آنها توسط بنده پیچیده شد . بعد ازورود و شروع اکران فیلم متوجه شدم که فیلم ناردون را انتخاب کرده اند با خودم فکر کردم که حتی معاون پرورشی یا مدیر مدرسه زحمت نکشیده اند که حداقل موضوع فیلم را بدانند بعد بچه هارا به سینما بیاورند؟ در دلم  به بچه ها حق دادم که ندانند چرا امروز را روز دانش آموز میگویند اما ازطرفی همگی درمورد جشن هالوین صحبت میکردند و حتی تاریخش راهم میدانستند . وقتی در مدارس ما کار فرهنگی در حد منفی صفر باشد توقع بیشتری از این هم نمیرود وقتی که لطف و کارفرهنگیشان به مناسبت این روز فقط این باشد که بچه ها را جمع کنند و به سینما ببرند ، وقتی مدارس حتی یک پوستر مناسب و مربوط به رویداد های تاریخی نصب نمیکنند ، وقتی مربی پرورشی و یا معلم ما 5 دقیقه وقت برای این مسائل خرج نمیکند اما مدام و ساعت ها تلگرامش را چک میکند، وقتی وضعیت سینمای ما فیلم های پوچ و الکی و بی محتواس وقتی که ارزش ها فراموش شده اند و ضد ارزش ها ارزش شناخته میشوند وضعیت نوجوانان و جوانان ما باید اینگونه با نقص و کاستی های زیادی مواجهه باشد . اکثرا با خودم فکر میکنم بچه های امروز که معلمشان من و امثال من است تکلیفشان چیست ؟؟ آیا میتوانم از پس مسئولیتی که برعهده ام قرار دارد خوب برآیم ؟ 

 

+ دیروز هنگام برگشت و رفتن به ترمینال حسابی خیس باران شدم . درصورتی که بازهم چتر داشتم اما بسته در دستم بود : ))

++ عنوان از آهنگ بسیار زیبای ققنوس رضا صادقی جهت دانلود آهنگ  کلیک  کنید 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۱ آذر ۹۵ ، ۰۹:۱۷
holy mind
http://online.1abzar.com/user.php?admin=39542&ref=http://http://nemodar.blog.ir/

پشتیبانی

​ ​