لب خاموش نمودار دل پرسخن است

کامنت ها تایید نمیشود . امانت میماند پیش خودم

پشتیبانی

بایگانی

زندگی نزیسته ی والدین !

جمعه, ۲۶ فروردين ۱۴۰۱، ۰۴:۱۵ ب.ظ

یونگ اعتقاد داشت برخی از انسانها دو چهره دارند ، چهره ای که به دیگران و حتی خودشان نشان میدهند که یونگ آن را ماسک یا نقاب می نامید . و چهره ای که در پشت این نقاب پنهان است ، سایه نام دارد . و شاید اینکه هر تعصبی تردید سرکوب شده است و هر کسی در هرزمینه ای دچار افراط است و در تلاش میباشد تا سایه ای که برعکس چیزی است که نشان میدهد را در پشت نقاب آن افراط پنهان نماید . اما بازی زندگی گاهی بازی پیچیده ای است ! وقتی پدر یا مادری دچار چنین نمایشی است در فرزند او تمایلی برای مقاومت در برابر این افراط شکل میگیرد . مثلا در مقابل پدر یا مادری که بیش از حد منظم یا وسواسی است ، فرزندی بزرگ میشود که شلخته و بی نظم است . در برابر پدر یا مادری که بیش از حد درویش مسلک و پارسا نماست ، کودکی رشد میکند که پول دوست و حسابگر است . و این همان چیزی است که میگوید هیچ چیزی بیش از زندگی نزیسته والدین بر فرزندانشان تاثیر نمیگذارد . به همین خاطر توصیه میکنند که هنگامی با فرزندانتان برسر موضوعی اختلاف نظر شدید و درگیری دارید و نمیتوانید همدیگر را تحمل کنید ، زمانی را به این اندیشه و پرسش اختصاص دهید که آیا این افراط فرزندم پاسخی به افراط من در جهت معکوس نمی باشد ؟ 

همچنان که در قانون سوم نیوتن میخوانیم هر عملی را عکس العملیست . مساوی و در خلاف آن !!!!!!! و د اخر اینکه جناب یونگ چقدر زیبا میگوید که تغییر کنید تا اطرافیان شماهم افراد دیگری شوند . افرادی که در اطراف ما هستند به صورت اتفاقی در اطراف ما قرار نگرفته اند بلکه به دلیل تشابه یا نقطه اشتراک خاصی جذب ما شده اند . بنابراین قبل از آنکه در جستجوی تغییر در دیگران باشید ، به فکر تغییر خود باشید . رفتار دیگران با ما قبل از آنکه به دیگران بستگی داشته باشد ، به خود ما وابسته و مربوط است . چرا که تمامی جهان به یک نخ آویزان است و آن نخ روان آدمی است . از این روست دانستن هرچه بیشتر آن برای همه ی ما امری حیاتی میباشد . 

 

+بعد از 6 سال نوشتن پست جدید با لب تاب به ما چسبید   از اخرین باری که با لب تابم پست جدید میگذارم دقیقا 6 سال گذشته :) به کجا چنین شتابان ای دنیای عجول و چغر :)

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۱/۰۱/۲۶
holy mind

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
http://online.1abzar.com/user.php?admin=39542&ref=http://http://nemodar.blog.ir/

پشتیبانی

​ ​