لب خاموش نمودار دل پرسخن است

کامنت ها تایید نمیشود . امانت میماند پیش خودم

پشتیبانی

بایگانی

بی گمان خداوند به آنچه انجام میدهید اگاه است

يكشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۴، ۰۹:۵۴ ب.ظ
مشغول پیاده روی در خیابان هستم زوج جوانی را میبینم از روبه روی من میایند صدای خندیدنشان توجه مرا به خود جلب کرد اما در همین موقع متوجه شدم که مرد دستش در دست خانومش است و چشمانش آن طرف خیابان . در نگاه اول دیدن اینکه زوجی انقدر باهم شاد و خوشحال هستند مراهم خوشحال کرد اما با دیدن کار آن آقای محترم  ناراحت شدم چرا که وقتیکه زوج های جوانی را میبینم که با هم مشغول راه رفتن هستند ویا در مهمانی و مجالس دیگر حضور دارند اما سرشان میجنبد و به زن ها و مرد های دیگر نگاه میکنند خیلی ناراحت میشوم . از آن نگاه های با منطور نه نگاه ساده و عادی ! حال اگر دختر و پسر جوانی این کار را انجام بدهد فوقش این است که میگویم جوان هستند [ هرچند اینکار آنهارا هم موجه نمیدانم و تایید نمیکنم اما در برابر زوج هایی که زن و یا شوهر خودشان را دارند کارشان کمتر زشت است و توجیهی برای کارشان وجود دارد  ] ولی بنظرمن خیلی گناه نابخشودنی است که خودت زن یا شوهر داشته باشی اما بازهم چشمت دنبال زن و شوهر دیگران باشد . و عقیده ی شخصی من این است که  همیشه بد خودت از خوب دیگران بهتر است . پس هیچ وقت همسر خود را با شخص دیگری مقایسه نکنید .  + خداوند درحدیث قدسی میفرماید ای فرزند آدم اگر چشمت میخواهد تورا به سوی حرام ببرد من پلک هارا دراختیار تو قرار داده ام آنها را فرو ببند .++  «قُل لِّلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِ‌هِمْ وَیَحْفَظُوا فُرُ‌وجَهُمْ ذَلِکَ أَزْکَى لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ‌ بِمَا یَصْنَعُونَ» «[‍‌ای پیامبر!] به مردان با ایمان بگو: چشمان خود را [از نگاه حرام] فروگیرند و پاکدامنی خود را حفظ نمایند. این برای آنان پاکیزه تر است. بی گمان خداوند به آنچه انجام می‌دهند آگاه است» سوره نور آیه 30 +++ درصورتیکه وقت داشتید حتما تفسیر سوره ی نور را مطالعه کنید .
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۱۱
holy mind

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
http://online.1abzar.com/user.php?admin=39542&ref=http://http://nemodar.blog.ir/

پشتیبانی

​ ​