لب خاموش نمودار دل پرسخن است

کامنت ها تایید نمیشود . امانت میماند پیش خودم

پشتیبانی

بایگانی

شاخ شمشاد

چهارشنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۵، ۰۱:۰۸ ق.ظ

خیلی وقت ها هست که اگر قرار باشد شما متن و نوشته‌ هایتان با قاعده و قانون و اصولِ دُرست‌نویسی همراه باشد ، مثل همین گزارش الکی و وقت گیر کارورزی قاعدتاً خیلی جاها با مشکل بزرگی مواجه شدید وآن مشکلِ «است» ، هست . که عینهو تیغی در گلو، نه داخل متن و نوشته، خوب مینشیند و نه نمیشود به‌جای آن «هست» یا چیز دیگری راجایگزین کرد. به‌نظرم یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتِ زبان فارسی این «است» ؛ هست که چنین بی‌قواره و بدون جانشین هم هست! از قضا آدم‌ها و خاطراتی وجود دارند، نمونه‌ی عینی از همین «است» هستند. هیچ کاری نمیشود با آنها کرد . آدم‌هایی هستند که رفتند ولی چه رفتنی؟!! از همان صبح که ریخت و قیافه‌ی خودت را داخل آینه می‌بینی حضور پیدا می‌کنند و با تو میایند تا بوق شب. گاهی اوقات نه «است» را میتوان از زبان فارسی حذف کرد و نه بعضی از خاطرات را. آدم‌هایی وجود دارند عینهو «است». مثلِ شاخِ شمشاد، حی و حاضر در فرهنگِ الفبای زندگی.


 کاش بختک های ادم نما یاد بگیرند ، وقت رفتن چمدانشان را بگذارند وسط زندگی و همه‌ی رخت و لباس و خاطرات‌ نحسشان را بریزند توی همان چمدان و با خودشان ببرند. ببرند هر جایی غیر از این‌جا.

++ دلمان خواست امشب به سبک بچه های ابتدایی علامت حروف را تایپ کنیم :)

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۲۴
holy mind

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
http://online.1abzar.com/user.php?admin=39542&ref=http://http://nemodar.blog.ir/

پشتیبانی

​ ​