لب خاموش نمودار دل پرسخن است

کامنت ها تایید نمیشود . امانت میماند پیش خودم

پشتیبانی

بایگانی

.

شنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۸:۳۵ ب.ظ
قبلا هم گفته بودم که کارورزی را از خود کلاس های دانشگاه بیشتر دوست دارم . و  ازنظر من بیشتر شدن ساعات کارورزی خیلی مفید تر برای دانشجویان بود تا اضافه کردن 19 واحد دروس عمومی . و اذیت کردن دانشجو و بلاتکلیف گذاشتن او که بلاخره 7 ترمه است یا 8 ترمه . اما از همه ی این ها که بگذریم . هرچقدر که میگذرد و با معلم های با سابقه بیشتر صحبت میکنم ، متاسفانه بی میلی و بی اشتیاقی را در اکثر آنها میبینم . مثلا همین اتاق مشاوره را که میروم . روز به روز بی روح تر میشود امکاناتش کمتر میشود . یکبار کامپیوتر نیست ، یکبار صندلی نیست  و ... ازطرفی هم واقعا خود مشاور و یا هر مسئول دیگر هیچ ذوق و سلیقه ای به خرج نمیدهند که محیط کارشان برای دانش آموز جذاب و گیرا باشد . گاهی اوقات فکر میکنم شاید من هم به سن و سابقه ی این ها برسم احتمال اینکه مثل این خانم ها بشوم زیاد است اما بنظر من علاقه هم حرف اول را میزند . مثلا اگر من مشاور مدرسه باشم حتی شده از جیب خودم خرج میکنم تا که اتاق مشاوره ی زیبا و متفاوتی داشته باشم . گلدان هایی با گل های طبیعی ، میز کار و کامپیوتر ، کتابخانه ، و همینطور پرده های قشنگ و مرتب را انتخاب میکردم . همیشه آهنگ ملایم و بی کلامی را در اتاقم پخش میکردم  و هرکسی هم مانع کارم شود محترمانه او را از ادامه ی دخالتش منع میکردم . چرا که من خود قرار است که دست کم 9 ماه را در آن محیط بمانم و این کارها اول از هرچیز احترام به خود من است و بعد دیگران . وقتی مراجع کننده با اتاق ساده و رنگ و رو رفته که هرکدام از پرده ها به یک رنگ است و صندلی هایی که هرکدام به یک شکل و مدل است روبه رو میشود انگار که کلا وارد بازداشتگاه شده تا که اتاق مشاوره . درصورتی که اتاق مشاوره باید هم مکان و هم محیط آن از هر لحاظ با دیگر قسمت های مدرسه متفاوت باشد که ابن خود بستگی به ذوق و سلیقه ی مشاور دارد . البته این تفاوت و خلاقیت مخصوص مشاور مدرسه نیست . سعی کنید که در هر رشته و پستی که در مدرسه هستید متفاوت و خلاق باشید و همینطور منحصر به فرد . حال چرا متاسفانه روز به روز این ذوق و سلیقه ها در بین قشر فرهنگی و معلم ما ازبین میرود خود جای تامل دارد ولی میشود که خود ماهم گاهی اوقات تغیبرات کوچکی را در همان حیطه ی کاری و محیط کار کوچکمان ایجاد کنیم و روش قبلی و سنتی را دنبال نکنیم .   + حلول ماه مبارک شعبان بر همگی شما دوستان عزیز مبارک : )
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۱۸
holy mind

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
http://online.1abzar.com/user.php?admin=39542&ref=http://http://nemodar.blog.ir/

پشتیبانی

​ ​