لب خاموش نمودار دل پرسخن است

کامنت ها تایید نمیشود . امانت میماند پیش خودم

پشتیبانی

بایگانی

بودن یاشدن مسئله این است

شنبه, ۴ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۲۴ ب.ظ
وقتی یه دفعه میخواهی که یک تغییر اساسی به خودت بدهی و چیز دیگری باشی سخت است !یعنی توی وجودت احساس میکنی دو تا « من» داری ! هر کدامش علایق و اعتقادات خودشان را دارند و میخواهند آنطوری که هستند پیش بروند البته احساس میکنم این، با آن چیزی که روان شناسان بدان چند شخصیتی میگویند متفاوت هست!در اصل این قضیه به من این را میفهماند و میگویدکه « من » مراتب مختلفی دارد !یک « من » اصلی و مراتب پایین تر که اتوپایلوت هستند و طبق چیزی که از قبل برایش تعریف شده و عادت دارد عمل میکند و و صد البته تو باید با آن «من» اصلی ارتباط برقرار کنی و بهش اجازه بدهی که حاکم بشود و دوباره مراتب پایین تر را برنامه ریزی کند اما به نظرم اصل مسئله این هست که همیشه باید «من» اصلی حاکم باشد !و هر حالت برنامه ریزی شده و فرمولیزه شده ای غیر از من اصلی که کنترل ذهن و اعمال و رفتار را بر عهده بگیرد دچار اشتباه میشود !باید همیشه فکر کرد و با تامل و تعقل کار کرد!چون هر واکنشی نسبت به شرایط موجود که از طریق عادت و دانسته ها و علایق و تعصبات انجام بشود امکان اشتباه دارد !چون هر لحظه ای و هر مکانی و هر موقعیتی و هر پیشامدی و هر حرفی، با لحظه و مکان و موقعیت و پیشامد و حرفِ مشابه قبلی متفاوت هست.پس باید واکنش ها بر اساس تفکر و تعقل توسط آن « من » اصلی باشد، همان «منی» که آن را تغییر دادیم و ساختیم.و بحث اینجاست که سخت است ! و گرنه هرکسی میداند که اگر همان منی که بودی بمانی بهتراست لکن این مورد هم بشرطها وشروطها .---------------------------------------------------------+ یکی از عوارص خوابگاه همین فیلسوف شدن است . بسکه به سقف اتاق و ترک های دیوار که بااهنگ جیر جیر تخت خواب ها عجین شده است نگاه میکنی و گوش میدهی خودت هم نمیفهمی که چه میگویی ! شایدم عوارض سرماخوردگیم و 4 امپولی که امروز زدم باشد که باعث شده نفهمم چه میگویم و شاید هم انتخاب واحد بیخود دانشگاه که پشیزی به انتخاب دانشجویان احترام نمیگدارند و خودشان استاد دیگری را برایت انتخاب میکنند دخیل باشد ! بهرحال اگرشماهم منطورم را نفهمیدید بی تعارف بگوید ++ مشعول گوش دادن این آهنگیم بسی اهنگ را دووووس  : )
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۰۴
holy mind
http://online.1abzar.com/user.php?admin=39542&ref=http://http://nemodar.blog.ir/

پشتیبانی

​ ​